Przejdź do treści

Forum

Magazyn energii na ...
 
Notifications
Clear all

Magazyn energii na ogniwach BYD blade

12 Posty
2 Users
0 Reactions
31 Widok
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

Jestem na etapie poszukiwania magazynu energii ~16kwh.

Ostatnio wpadłem na ogłoszenie magazynu na ogniwach BYD blade:

https://www.olx.pl/d/oferta/akumulator-lifepo4-byd-20kwh-48v420ah-na-kolach-pakiet-solarny-20kw-CID628-ID15RsLy.html

A potem jeszcze znalazłem nieco mniejsze prosto z chin:

https://www.alibaba.com/product-detail/BYD-High-Capacity-138Ah-360Ah-400Ah-1601553155276.html

I opcje samych ogniw:

https://www.alibaba.com/product-detail/BYD-Blade-Battery-3-2V-135Ah_1601216515301.html?spm=a2700.galleryofferlist.normal_offer.d_image.1c0c13a00ioXes&priceId=97e33172613b491abb7cf63ffb6cd310

 

Wszystko co znajduje w Polski internecie jest o magazynach na lifepo4 pryzmatycznych, nie mogę nic znaleść na temat  magazynów na ogniwach BYD blade. Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia z tymi ogniwami w magazynie ?

Czy to jest nowsza, lepsza, tańsza wersja która przyjdzie i zastąpi ogniwa pryzmatyczne ?

 

 
Opublikowany : 23/10/2025 6:21 pm
(@tomek-stiller)
Posty: 223
Estimable Member
 

BYD Blade to też ogniwo pryzmatyczne, tylko o innych wymiarach. Chińczycy kombinują, jak upchać więcej do obudów rack 19''. Słuszne zresztą. Ogniwa LFP 280/314Ah się do tego średnio nadają, dużo miejsca w obudowie się marnuje - stąd ten pomysł. Kwestia taka, czy chcesz spróbować jako pierwszy i dać nam znać jak to się sprawdza. Te ogłoszenia na OLX widzę od dobrych kilku miesięcy.

 
Opublikowany : 26/10/2025 5:30 pm
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

Napisałem kilka wiadomości do gościa co to sprzedaje na OLX. Przysłał mi jeszcze kilka zdjęć ze środka baterii, katalog obudów które produkują (20kwh lub 40kwh), i info że wystawiają chińskie faktury handlowe (PI) . Ogniwa do BMSa i terminali podłączone są kabelkami 2x32mm , zaoferował wymiane tych kabli na busbary za dodatkowe 20$.

 

Na razie sobie jedną zamówiłem. Rozbiorę, oglądnę co jest w środku. Niestety w śród znajomych nie mam żadnego zapaleńca co zajmuje się składaniem magazynów, więc gdyby ktoś z większym doświadczeniem miał ochotę ją oglądnąć w środku, może wykręcić kilka ogniw żeby sprawdzić ich jakość to też chętnie pożyczę, albo popatrzę 🙂

 

Chyba najbardziej boję się że te ogniwa są jakieś powypadkowe, albo odrzuty z fabryki.

 

 
Opublikowany : 27/10/2025 9:53 pm
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

dwa przewody 16mm , nie 32mm

 
Opublikowany : 27/10/2025 10:19 pm
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

Pan z OLX dosłał zdjęcia kodów QR z ogniw jak go poprosiłem, żeby sobie sprawdzić parametry.

No i teraz mam problem bo do BYD blade nie moge znaleść żadnego dekodera 🙂

 
Opublikowany : 28/10/2025 9:19 am
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

2 dzjecie, lepsza jakosc

 
Opublikowany : 28/10/2025 9:20 am
(@tomek-stiller)
Posty: 223
Estimable Member
 

Raczej w Polsce nie znajdziesz informacji o tych typach akumulatorów. Moim zdaniem to będzie przyszłość, bo te 280/314 średnio pasują do rack'ów (słabo zagospodarowują przestrzeń). Zapytaj sprzedawcy czy mają informację o tej konkretnej partii, kiedy została wyprodukowana i jakie parametry ogniw wyszły na pomiarach.

Przewody wewnętrzne 2x16mm2, czyli okolice 35mm2 dają się moim zdaniem obciążać prądem nie większym niż 100A długoterminowo. Później będą się przegrzewały. Przy czym, dla Ciebie to nie będzie problem, bo MultiPlus II 3000 nie pociągnie więcej jak 75A w peaku podczas działania power assist. Normalnie możesz się spodziewać poniżej 60A. 

 
Opublikowany : 28/10/2025 10:32 am
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

BYD nie stosuje standardowych kodów QR, a żadnego dekodera nie udostępnia.

Z tego co znalazłem BYD wogóle nie sprzedaje ogniw na rynku luzem, tylko do samochodów albo swoich magazynów, więc na 90% muszą to być jakieś rozbiórkowe, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę.

 

Pan z OLX po lekkim nacisku odpisał tak:

In fact, BYD doesn't sell cells to the market; they only provide battery pack solutions and megawatt-scale power stations to electric vehicle manufacturers.

The cells that BYD uses for home energy storage and those we received both originated from their electric vehicle after-sales department. These are automotive-grade cells that have undergone capacity testing and grading, and are from this year or last year, with an actual capacity about 5% higher than the rated capacity.

In other words, all blade batteries on the market, whether retail or for energy storage battery pack solutions, come from reused cells from BYD's after-sales department.

...

This is also why I chose BYD blade batteries. No generic manufacturer would dare to imitate these cells; the production line alone could cost hundreds of millions of dollars.

 

coraz gorzej to wygląda 🙂

 
Opublikowany : 29/10/2025 10:51 am
(@tomek-stiller)
Posty: 223
Estimable Member
 

Czy ja wiem? Z jednej strony źle, z drugiej dobrze. To jest dość unikalny produkt i raczej na pewno to co dostaniesz będzie akumulatorem wyprodukowanym przez BYD. Tutaj się zgadzam z Panem Chińczykiem, że podróbki raczej nie mają racji bytu na rynku. Tyle dobrego. Złe to źródła skąd pochodzą cele - skoro nie mogą pochodzić z oficjalnej dystrybucji "detalicznej" - bo takiej nie ma - to skąd? Tego się raczej nie dowiemy. Raczej nie bardzo polegał bym na tym, co oni tam napiszą. Mogą napisać cokolwiek, żeby tylko sprzedać. 

Tym niemniej, to niestety dotyczy większości cell dostępnych u nas. Jak masz kogoś w chinach, kto może odpytać EVE bezpośrednio, to zaczynają wychodzić ciekawe kwiatki. To ceny, nawet przy umiarkowanie hurtowych ilościach nie specjalnie korelują z tym, co jest dostępne u nas. A skoro przy minimalnym zamówieniu obsługiwanym bezpośrednio przez producenta cena celki wyności powiedzmy $80, to skąd ceny na poziomie $55 na portalach sprzedażowych 😉

 
Opublikowany : 01/11/2025 10:44 pm
(@tomek-stiller)
Posty: 223
Estimable Member
 

Z trzeciej strony. Dlatego ja lubię używać akumulatorów z samochodów. One są produkowane w zupełnie innym rygorze i standardzie. Czy zdziwi Cię, jeśli powiem, że sprawny pakiet 3-18S (zależy co się trafi) w zasadzie nie potrzebuje balansowania, bo cele są tak dobrze dobrane. Mam testowo na dwóch pakietach 15S wyłączone zupełnie balansowanie. Na razie zrobiły (u mnie) około 30 cykli i rozjazd na górze wynosi powiedzmy 2mV, na dole jest nieco więcej bo okolice 10mV. Taki poziom równowagi jest absolutnie nie osiągalny nawet dla tych dobrych "grade a" celek LFP za większe niż średnia pieniądze.

Dlatego jeśli faktycznie twoje przyszłe akumulatory pochodzą z samochodów, to ja bym się specjalnie nie obawiał. Będzie to oznaczało raczej tyle, że będą bardzo dobrze dobrane do siebie cele. Co zwykle oznacza, że muszą być z tej samej partii i nic więcej 🙂

 
Opublikowany : 01/11/2025 10:49 pm
(@pjakub)
Posty: 11
Active Member
Topic starter
 

No jak tak szukałem zwykłych cel, to znalazłem że "gobelpower" to orginalny sklep gdzie niby robią wszystkie testy i jak się kupi cele HSEV w zestawie to oni je tam "maczują" pojemnością, rezystancją, napięciem i wogóle jest ekstra.

Na jakimś filmie Pani Chinka opowiadała jak to 10 razy jakaś inna firma robi "capacity test" i jeśli pojemność ogniwa zmieni się o 3% to robią odrzut.

Czy do magazynów dużych przemysłowych też muszą mieć gigawaty baterii o bardzo takich samych parametrach, i też z dobrych cel nie pasujących robią "odrzut".

 

I pewnie potem drobniejsze płotki kupują palety "odrzutu", i dobierają cele w małe ilości żeby zrobić tańszy magazyn czy sprzedać za 50$ i to wcale nie są "złe" cele.

 

Co do tych cel samochodowych, to ja mam nadzieje że to nie jest z powypadkowego demontażu, ale domyślam się że takie super spasowane to też mogą nie być, bo gdyby się spasowały to by pewnie były w samochodzie 🙂

Jak na fabryce jakichś samochodów czy magazynów im jakiś parameter nie pasował, to je pewnie odrzucili, i jak tutaj Pan Chińczyk dobrze dobierze zestaw z "odchyłem" tego samego parametru to będzie super.

 

No ogólnie już tylko 1.5 miesiąca zanim je tu przypłyną, i się zobaczy jak to wygląda.

This post was modified 1 tydzień temu by pjakub
 
Opublikowany : 04/11/2025 8:42 pm
(@tomek-stiller)
Posty: 223
Estimable Member
 

Czyli powoli wchodzi racjonalizacja zakupu. Czemu nie. Trzeba poczekać i sprawdzić. Czasami trudno być pierwszym wdrażającym 🙂

 
Opublikowany : 06/11/2025 10:26 pm
Share: